Yüksek Riskli Gebelikler

riskli gebelikler

Gebeliklerin büyük çoğunluğu normal bir şekilde gelişip sonlanırken, bir kısmında bazı sorunlar oluşabilir. Anneyi, bebeği veya her ikisini birden etkileyebilecek olası komplikasyonlar olduğunda
hamilelik yüksek riskli kabul edilir.

Yüksek Riskli Gebelikler İçin Risk Faktörleri:

• Anne yaşı:  17 yaş altı ve 35 yaş üstü gebelikler
  • Gebelik öncesi var olan sistemik hastalıklar:
    • Yüksek Tansiyon
    • Akciğer, böbrek veya kalp sorunları
    • Şeker Hastalığı
    • Depresyon
    • Obezite
    • Otoimmün Hastalıklar
    • Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar (CYBH)
    • Uzun süreli kronik enfeksiyonlar
  • Önceki hamilelikle ilgili sorunlar:
    • Düşük, Erken Doğum, Ölü Doğum, Anomalili Bebek Öyküsü vb.
  • Ailede genetik bozukluk öyküsü
  • Hamilelik sırasında ortaya çıkan tıbbi durumlar: Hamile kaldığınızda sağlıklı olsanız bile, hamilelik sırasında sizi ve bebeğinizi etkileyebilecek problemler gelişebilir veya teşhis edilebilir. Gebelikle ilgili en yaygın sorunlardan üçü şunlardır:
    • Preeklampsi, yüksek tansiyon: İdrarda yüksek protein seviyeleri(proteinüri) ve şişmeyi(ödem) içeren bir sendromdur ; tedavi edilmediği takdirde anne veya bebek için tehlikeli ve hatta ölümcül olabilir.
    • Gebelik Şekeri: Hamilelik sırasında gelişen diyabet türüdür.  Genellikle  doğumdan sonra düzelir.
    • Depresyon: Kadınların yaklaşık %20’si  hamilelik sırasında depresyona giriyor. Hormonal değişiklikler, yorgunluk, evde stres ve destek eksikliği nedeniyle hamilelik depresyonu gelişebilir.

Tüm bu risk faktörleri tespit edilip uzman hekimler tarafından zamanında ve uygun şekilde takip ve tedavi edildiğinde gebeliği hem anne hem de bebek açısından sağlıklı bir şekilde tamamlamak mümkündür.

Menopoz

MENOPOZ Menopoz, bir kadında yumurtlamanın bitmesi nedeniyle adet kanamalarının kesilmesi ve doğurganlığın sona ermesiyle oluşan doğal bir süreçtir. Instagram’ da Gör Genellikle 45-55 yaşları arasında

Epizyotomi

Epizyotomi Normal doğum sırasında bebeğin çıkımını kolaylaştırmak ve perine (dış genital bölge) yırtıklarını önlemek amacıyla vajinada yapılan kesidir. Instagram’ da Gör 3-5 cm civarındadır.  Epizyotomi

Çocuklarda Labial Füzyon

Genellikle 7 yaş altı kız çocuklarında vajina girişi çevresindeki iç dudakların yapışık olması durumudur. Nedeni tam olarak bilinmemekle birlikte genital bölgenin tahrişi ya da iltihaplanması sonucu oluşabilmektedir.