Miyomlar rahimde oluşan iyi huylu tümörlerdir. Oldukça yaygındır. Bir kadında hayatı boyunca miyom görülme olasılığı %50 ‘nin üzerindedir.

Miyomlar Hamileliği Nasıl Etkiler

Miyomlar hamilelik üzerine nasıl etki eder?

Çoğu kadında miyomlar hiç belirti göstermez. Hamilelikte görülen en sık belirti, özellikle 5 cm’nin üzerindeki miyomlarda ve ilk 3 aydan sonra görülen ağrıdır.

Miyomlu gebeliklerde en sık görülen komplikasyonlar:

• Fetal Büyüme Geriliği: Büyük miyomlar, rahimde yer kaplaması nedeniyle fetüsün normal gelişimini engelleyebilir .
  • Plasental abrupsiyon: Plasenta miyom tarafından engellendiğinde yapıştığı yerden erken ayrılabilir.
  • Erken doğum: Miyomlardan kaynaklanan ağrı, erken rahim kasılmalarına yol açabilir.
  • Sezaryen doğum: Miyomlu kadınların sezaryenle doğum yapma olasılığı daha yüksektir.
  • Makat pozisyonu: Kavitenin(rahim boşluğu) anormal şekli nedeniyle bebek normal  doğum için uygun pozisyonu alamayabilir.
  • Düşük:Araştırmalara göre miyomlu gebelerin düşük yapma olasılığı 2 kat artmıştır.

Hamileliğin miyomlar üzerindeki etkileri nelerdir?

Miyomların çoğu hamilelik sırasında boyut olarak değişmez, ancak bir kısmı östrojen hormonunun etkisiyle büyüyebilir. Doğumdan sonra ise genellikle küçülür.

Hamilelikte miyomlar nasıl tedavi edilir?

Hamilelik sırasında, bebek için risk oluşturduğu için miyomların tedavisi sınırlıdır. Anne adaylarının miyom belirtilerini azaltmak için yatak istirahati, sıvı alımı ve hafif ağrı kesiciler verilebilir.

Çok nadir durumlarda, kadınlara gebeliklerinin ikinci yarısında ameliyat yapılabilir. Bu işlem, rahmi sağlam bırakırken miyomları rahmin dışından veya rahim duvarının içinden çıkarmaktır.

Rahim boşluğunda büyüyen miyomlar, bebek için olası riskler nedeniyle genellikle yerinde bırakılır.Formun Üstü

Miyomların doğurganlık üzerindeki etkileri nelerdir?

Miyomları olan birçok kadın doğal olarak hamile kalabilir. Gebe kalmak için tedavi bile gerekmez.

Ancak bazı durumlarda miyomlar doğurganlığı etkileyebilir. Örneğin, rahim boşluğuna doğru büyüyen myomlar kısırlık ve düşüklere neden olabilir.

Miyomlar bazı kadınlarda kısırlığa neden olabilirken, diğer kısırlık nedenleri  daha yaygındır. Hamile kalmakta veya hamileliği sürdürmekte sorun yaşıyorsanız, doktorunuz sorunu miyomlara bağlamadan önce diğer olası nedenleri araştırmalıdır.

Miyomların gebelik ve doğurganlığa etkileri yeri ve boyutuna bağlıdır. Miyomlarınız varsa ve gebelik planlıyorsanız mutlaka doktorunuza danışın.

Doğurganlığı artırmak için hamilelikten önce miyomlar nasıl tedavi edilir?

Miyomları hamilelikten önce tedavi etmek doğurganlığı artırabilir.

Doğurganlığı koruyan miyomlar için en yaygın tedaviler şunları içerir:

• Miyomektomi. Bu ameliyat miyomları almak için yapılır. Sezaryen doğum ihtiyacını artırabilir ve gebe kalmadan önce ameliyatı takiben yaklaşık üç ay beklemeniz gerekecektir.
  • Hormonal doğum kontrol hapları. Bu doğum kontrol yöntemi, ağır kanama ve adet ağrısı gibi belirtileri hafifletmeye yardımcı olabilir.
  • Gonadotropin salgılatıcı hormon (Gn-RH) agonistleri. Bu tür ilaçlar yumurtlamaya ve adet görmeye neden olan hormonların üretimini engeller, bu nedenle bu ilacı kullanırken hamile kalamazsınız. Miyomları küçültmeye yardımcı olabilir.
  • Miyoliz. Bu işlemde, miyomları besleyen kan damarları tıkanarak miyomların küçülmesi sağlanır.

Gelecekte çocuk sahibi olmak isteyebilecek miyomlu kadınlar için başka tedaviler de mevcuttur. Her tedavinin kendi riski ve komplikasyonları vardır, bu nedenle seçenekleriniz hakkında doktorunuzla konuşun.

Aynı şekilde, tedaviden sonra hamile kalmaya çalışmadan önce doktorunuza ne kadar beklemeniz gerektiğini sorun. Doğum kontrol hapı gibi bazı tedavilerle, kullanmayı bırakır bırakmaz hamileliği deneyebilirsiniz. Diğerleri için bir bekleme süresi olabilir.

Menopoz

MENOPOZ Menopoz, bir kadında yumurtlamanın bitmesi nedeniyle adet kanamalarının kesilmesi ve doğurganlığın sona ermesiyle oluşan doğal bir süreçtir. Instagram’ da Gör Genellikle 45-55 yaşları arasında

Epizyotomi

Epizyotomi Normal doğum sırasında bebeğin çıkımını kolaylaştırmak ve perine (dış genital bölge) yırtıklarını önlemek amacıyla vajinada yapılan kesidir. Instagram’ da Gör 3-5 cm civarındadır.  Epizyotomi