Genital siğiller, cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyondur(CYBE).Tipik olarak hem erkek hem de kadınların cinsel organlarında oluşan deri kabartıları olarak görünürler, ancak çoğu kişide herhangi bir belirti göstermez.

Genital siğiller ,insan papilloma virüsünün (HPV) belirli türlerinden kaynaklanır . Ancak virüs her zaman genital siğillere açmaz.

Aslında çoğu durumda virüs herhangi bir sağlık sorununa neden olmadan kendi kendine geçer.

Tüm HPV enfeksiyonları genital siğillere neden olmaz. Bazı tipleri siğillere neden olurken, diğerleri hem erkeklerde hem de kadınlarda kansere neden olabilir. Ancak kadınlar bu açıdan daha risklidir.

Genital siğillere neden olan HPV tipleri, vücudun diğer kısımlarında siğillere neden olan HPV türlerinden farklıdır. Yani  bir siğil genital bölgenizden elinize ya da tam tersi elinizden genital bölgenize bulaşmaz.

HPV, rahim ağzı kanseri vakalarının büyük çoğunluğuna neden olur. Bu nedenle kadınlara, rahim ağzı kanseri taraması için SMEAR  ve HPV testi yaptırmaları tavsiye edilir .

Genital siğiller, oral, vajinal ve anal seks dahil olmak üzere cinsel aktivite yoluyla bulaşır. Temastan birkaç hafta veya ay sonra siğil geliştirmeye başlayabilir.

Genital siğiller her zaman gözle görülmez. Çok küçük olabilirler ve ten rengi veya biraz daha koyu olabilirler. Şekli karnabaharı andırabilir ve dokunulduğunda yumuşak veya hafif inişli çıkışlı olabilir. Bir siğil kümesi veya tek bir siğil olarak ortaya çıkabilirler.

Bununla birlikte, görünür siğiller veya başka belirtiler olmasa bile başkalarına geçebilir.

Kadınlarda bu siğillerin göründüğü bölgeler :

Genital siğiller, HPV’si olan bir kişiyle oral cinsel teması olan bir kişinin dudaklarında ağzında, dilinde veya boğazında da görünebilir.

Genital siğilleri göremeseniz bile, yine de aşağıdakiler gibi belirtilere neden olabilirler:

• Vajinal akıntı
  • Kaşıntı
  • Kanama
  • Yanma

Genital siğiller yayılırsa veya büyürse, durum rahatsız edici ve hatta ağrılı olabilir.

Genital siğillerin tanısı jinekolojik muayene ile konulabilir. Görünümleri tipiktir. Ancak bazı durumlarda lezyondan biyopsi yapılarak tanı kesinleştirilebilir. Rahim ağzından alınan sürüntü örnekleri ile hem smear testi hem de HPV genotipleme yapılabilir. Sonuçlara göre riskli durumlarda kolposkopiye yönlendirilebilir.

HPV her durumda tedavi edilemese de genital siğiller tedavi edilebilir. Ancak siğillerden sonsuza kadar kurtulmak mümkün olmayabilir. HPV vücuttan tamamen temizlenmedikçe tekrar siğillere neden olabilir.

Genital siğillerin ilaçla tedavisinde;

İlaç tedavisine yanıt vermeyen ya da büyük boyutlu siğillerin tedavisinde şu yöntemler uygulanabilir:

HPV enfeksiyonunu geçirip vücudundan atan kişilerde, aynı tipten veya farklı bir tipten enfeksiyon kapma şansı vardır. Nadiren de, aynı anda birden fazla türün enfeksiyonuna yakalanabilirsiniz. Yani tedavi olsa bile, genital siğiller tekrarlayabilir. Bu, aşı olup olmadığınıza, bağışıklık sisteminizin ne kadar iyi çalıştığına, sahip olduğunuz HPV türüne ve sahip olduğunuz virüs miktarına (viral yük) bağlıdır.

Genital siğiller, farklı HPV türlerinden kaynaklanır ve vücudun diğer bölgeleri için uygulanan tedaviler, genellikle cinsel organlarda kullanılan tedavilerden çok daha güçlüdür. Yanlış tedavileri kullanmak yarardan çok zarar verebilir. Doktorunuza danışmadan önerilen herhangi bir tedaviyi denememelisiniz.

Hem erkekleri hem de kadınları genital siğillere neden olan en yaygın HPV türlerinden koruyabilen ve ayrıca rahim ağzı kanseriyle bağlantılı HPV türlerine karşı da koruma sağlayabilen aşılar bulunmaktadır.

9 yaşından itibaren hem kızlara hem de erkeklere HPV aşısı yapılabilir. Aşı, yaşa bağlı olarak iki veya üç doz halinde uygulanır. HPV’ye maruz kalmadan yapılan aşı daha etkilidir. Bu nedenle cinsel olarak aktif hale gelmeden önce yapılmalıdır.

Her cinsel ilişkide prezervatif kullanmak, genital siğillere yakalanma riskinizi de azaltabilir.

Genital siğiller, yaygın ve tedavi edilebilir HPV enfeksiyonunun bir komplikasyonudur. Zamanla kaybolabilirler, ancak tekrarlamayı ve olası komplikasyonları önlemek için tedavi şarttır.

Genital siğiliniz olduğunu düşünüyorsanız, doktorunuza danışın. Siğilleriniz olup olmadığını ve en iyi tedavi seçeneklerinizin ne olduğunu belirleyebilirler.

Ayrıca genital siğil tanısı almışsanız partnerinizi de bu konuda bilgilendirmeniz gereklidir. Bu size zor gelebilir, ancak durumunuz konusunda açık olmak, eşinizin HPV enfeksiyonu ve genital siğillere yakalanmasını önlemenize yardımcı olabilir.

Polikistik Over Sendromu (PKOS)

Polikistik Over Sendromu (PKOS) Polikistik over sendromu (PKOS), üreme çağındaki kadınlarda yumurtalıklarda çok sayıda küçük kist (içi sıvı dolu kesecik) oluşumu ve bunun sonucunda oluşan

Yüksek Riskli Gebelikler

Yüksek Riskli Gebelikler Instagram’ da Gör Gebeliklerin büyük çoğunluğu normal bir şekilde gelişip sonlanırken, bir kısmında bazı sorunlar oluşabilir. Anneyi, bebeği veya her ikisini birden