HAVUZ VE DENİZ SONRASI YAŞANAN VAJİNAL ENFEKSİYONLAR VE ÖNLEME YOLLARI

Yaz demek mayo demek. İster havuz ister göl, isterse deniz olsun serinlemek için suya girmek bazen kadınlar için bazı sıkıntılara neden olabiliyor.

HAVUZ VE DENİZ SONRASI YAŞANAN VAJİNAL ENFEKSİYONLAR VE ÖNLEME YOLLARI

Vücudumuz normal şartlarda dengesini sağlayabiliyor ancak özellikle ıslak mayoyla uzun süre kalmak bu dengeyi bozabiliyor. Mayonun kumaşı havuzdaki kimyasalları ve denizdeki bakterileri emer.

Islak bekleyen mayoda üreyen mikroplar, idrar yolu enfeksiyonuna, bakteriyel vajinoz olarak bilinen vajinada aşırı bakteri üremesine ve mantar enfeksiyonlarına neden olabilir.

Bu enfeksiyonların hepsi tedavi edilebilir; daha önemlisi önlenebilir. Sudan çıkınca hemen kurulanın ve kuru giysiler giyin. Eve dönünce mayolarınızı mutlaka yıkayın.

Hamileler, şeker hastaları, bağışıklığı zayıf kişiler ve antibiyotik kullanan kişilerde diğerlerine göre vajinal enfeksiyon riski artmıştır. Bu kişilerin daha dikkatli olması gerekiyor.

Suya girdikten sonra; vajinal akıntınızda bir değişiklik olursa, kaşıntı, şişlik veya ağrı olursa mantar enfeksiyonu olabilir. Akıntı grimsi olursa ve keskin balık kokusu hissederseniz bakteriyel vajinozis olabilir. Sık idrara çıkma, idrar yaparken yanma veya idrarda bulanıklaşma olursa idrar yolu enfeksiyonu olabilir. Bu belirtileri hissederseniz vakit kaybetmeden doktorunuza başvurunuz.

Gebelikte Siyatik Ağrı

Siyatik sinir bel omurlarından çıkarak topuğa kadar uzanan bir sinirdir. Hamilelikte büyüyen rahmin bu siniri sıkıştırması nedeniyle bel, kalça ve ayağa kadar vuran ağrılar oluşabilir.

Kızlık Zarı

Kızlık zarı, klasik Yunan mitolojisinde evlilik tanrısı Hymenaios’ un adını taşıyan vajina girişini kısmen kapatan mukoza zarıdır.