Hamilelik Sırasında Ortaya Çıkan Cilt Değişiklikleri Nelerdir?

Birçok kadın hamilelik sırasında hormonlardaki ve kan akışındaki değişimler nedeniyle cildinde, tırnaklarında ve saçlarında değişiklikler olduğunu fark eder.

Pigmentasyon değişiklikleri: Meme uçlarınızın etrafındaki alan ve iç uyluklarınızdaki, cinsel organlarınızdaki ve boynunuzdaki cilt, muhtemelen hormonal değişikliklerden dolayı koyulaşabilir.

• Melazma – yanaklar, burun ve alın çevresinde yüzdeki kahverengi lekeler.
    • Linea nigra – göbekten kasık kıllarına kadar uzanan koyu renkli bir çizgi.

Melazma önlenemez, ancak güneş kremi kullanmak ve UV ışığından kaçınmak etkilerini en aza indirebilir.Bu renk değişimleri doğumdan sonraki birkaç ay içinde genellikle kendiliğinden düzelir. Ancak oluşan lekeler bazen kalıcı olabilir.

Akne: Cildin yağ bezleri daha fazla yağ ürettiği için hamilelikte sivilce sık görülür . Ve hamilelikten önce sahip olduğunuz benler veya çiller büyüyebilir ve koyulaşabilir.  Akneye karşı koymak için nazik bir temizleyici ile yıkayın.

Varisler: Rahminizin damarlara daha fazla baskı yapması nedeniyle bacaklarınızda genişlemiş damarlar (varisler) oluşabilir. Hamilelik sırasında gelişen varisler genellikle doğumdan 3 ila 12 ay sonra tıbbi tedavi olmaksızın iyileşir.

Varise karşı önlem olarak:

• uzun süre ayakta durmaktan veya oturmaktan kaçının
  • bol giysiler giyin
  • varis çorabı giyin
  • otururken ayaklarınızı kaldırın

Deri çatlağı: Çatlaklar (stria) genellikle karın, göğüsler, kalçalar, kalçalar ve uyluklarda görülen girintili çizgilerdir. Cildin gerilmesinden kaynaklanırlar ve ikinci ve üçüncü üçayda sık görülürler. Önlemek için bazı kremler kullanılabilir ancak kesin çözüm olmayabilir.

Saç ve tırnak değişiklikleri: Çoğu kadında hormonların etkisiyle hamilelikte saç hacmi ve uzaması artar. Doğum sonrası ise tam tersi ,saç kayıpları yaşanabilir. Bazı kadınlar, yüzleri, göbekleri veya meme uçları gibi istenmeyen yerlerde tüylerinin çıktığını fark eder. Saç dokusundaki değişiklikler saçı daha kuru veya daha yağlı hale getirebilir. Bazı kadınların saçlarının rengini bile değiştirir.

Saçlar gibi tırnaklar da hamilelik sırasında değişebilir. Ekstra hormonlar onların daha hızlı büyümesini ve güçlenmesini sağlayabilir. Ancak bazı kadınlar, hamilelik sırasında tırnaklarının daha kolay kırıldığını ve kırıldığını fark eder. Saçtaki değişiklikler gibi tırnak değişiklikleri de kalıcı değildir. Tırnaklarınız hamileyken daha kolay kırılıyorsa onları kesmeye devam edin ve oje ve oje çıkarıcıdaki kimyasallardan kaçının.

Gebelik Öncesi Bakım

Anne ve baba her açıdan ne kadar sağlıklı olursa bebek de o kadar sağlıklı şekilde doğup büyüyecektir. Çiftin aile öyküsü incelenerek bazı genetik yolla geçişi olan hastalıkların önceden tespit edilmesi mümkündür.