Çocuklarda Labial Füzyon

Genellikle 7 yaş altı kız çocuklarında vajina girişi çevresindeki iç dudakların yapışık olması durumudur. Nedeni tam olarak bilinmemekle birlikte genital bölgenin tahrişi ya da iltihaplanması sonucu oluşabilmektedir.

Çocuklarda Labial Füzyon

Çoğu çocukta zamanla kendiliğinden açılmaktadır. Nadiren tedavi gerektirir. İdrar yapma ile ilgili bir sorun oluşturmuyorsa tedaviye gerek yoktur.

Kız çocuklarında genital bölge temizliği dikkatlice yapılmalıdır. Aşırı temizlik tahrişe, yetersiz temizlik ise enfeksiyona yol açabilir.

Tedavi gerekiyorsa öncelikle östrojenli kremlerle tedavi başlanır, cevap alınamayan olgularda nadiren cerrahi müdahale gerekebilir. Yapışıklığın elle açılması, çocukta ağrılı olması nedeniyle psikolojik sıkıntılara yol açabildiği için tavsiye edilmemektedir. Ayrıca bu tip müdahalelerda kısa sürede tekrar yapışma görülmektedir.

Çoğul Gebelik Çoğul gebelik, ikiz, üçüz ya da daha fazla sayıda bebeğe gebe olma durumudur. Çoğul gebeliklerin sadece %1 ‘i üçüz veya daha fazlasıdır. ÇOĞUL

YAZ GEBELERİ İÇİN İPUÇLARI

Sıcak ve nem hamile kadınları daha fazla etkiliyor. Özellikle terlemeyle sıvı kaybı gebeleri olumsuz etkileyerek erken kasılmalara neden olabiliyor. Gebeliğin ilk 3 ayında ise zaten vücut ısısı normalin üzerinde oluyor.