semra capar blog mobil
Heart Love

YAZ GEBELERİ İÇİN İPUÇLARI

Sıcak ve nem hamile kadınları daha fazla etkiliyor. Özellikle terlemeyle sıvı kaybı gebeleri olumsuz etkileyerek erken kasılmalara neden olabiliyor. Gebeliğin ilk 3 ayında ise zaten vücut ısısı normalin üzerinde oluyor.

Gebelikte Siyatik Ağrı

Gebelikte Siyatik Ağrı

Siyatik sinir bel omurlarından çıkarak topuğa kadar uzanan bir sinirdir. Hamilelikte büyüyen rahmin bu siniri sıkıştırması nedeniyle bel, kalça ve ayağa kadar vuran ağrılar oluşabilir.

Op. Dr. Semra ÇAPAR

İdrar Kaçırma (Üriner İnkontinans)

İdrar kaçırma yaygın olarak görülen bir durumdur. Yaşlandıkça görülme olasılığı artsa da yaşlılığın kaçınılmaz bir sonucu değildir.

Miyomlar Hamileliği Nasıl Etkiler

Kızlık Zarı

Kızlık zarı, klasik Yunan mitolojisinde evlilik tanrısı Hymenaios’ un adını taşıyan vajina girişini kısmen kapatan mukoza zarıdır.

Çocuklarda Labial Füzyon

Çocuklarda Labial Füzyon

Genellikle 7 yaş altı kız çocuklarında vajina girişi çevresindeki iç dudakların yapışık olması durumudur. Nedeni tam olarak bilinmemekle birlikte genital bölgenin tahrişi ya da iltihaplanması sonucu oluşabilmektedir.

gebelikte covid19 aşısı

genital estetik

Genital Estetik

Genital estetik, dış genital organların kendi içindeki bölümlerinin birbirine uyumlu hale getirilmesidir.

Çocuklarda Vajinal Akıntı ve Kaşıntı

Çocuklarda Vajinal Akıntı ve Kaşıntı

Vajina ve çevresindeki cildin kaşınması, kızarması ve şişmesi, ergenlik çağından önce kızlarda sık görülen bir sorundur. Vajinal akıntı da olabilir. Akıntının rengi, kokusu ve kıvamı sorunun nedenine bağlı olarak değişebilir.

çocuklarda adet görme