Aşılama, hamilelik oluşması için spermin doğrudan rahme yerleştirilmesi şeklinde uygulanan bir tedavi yöntemidir.

Süreç Nedir?

Gebeliğin oluşması için, erkeğin sperminin önce vajinadan rahim ağzına; oradan da rahme ve yumurtanın döllendiği bir fallop tüpüne gitmesi gerekir.

Ancak bazen spermler bu yolculuğu yapacak kadar hareketli değildir. Bazı durumlarda da, kadının serviksi (rahim ağzı), spermin rahim içine girmesine izin vermeyebilir.

Bu durumlarda ve diğer bazı durumlarda, aşılama bir kadının gebe kalmasına yardımcı olabilir.

Şu durumlarda aşılama önerilebilir:

IUI (aşılama), spermin rahim ağzından geçip doğrudan uterusa yerleştirilmesini içeren bir işlemdir. Genellikle bir doktor muayenehanesinde veya hastane şartlarında ve özel olarak hazırlanmış sperm ile gerçekleştirilir.

Aşılama öncesi dikkat edilmesi gerekenler:

Tedavide adet döngüsünün belli günlerinde haplar ya da iğneler kullanılır. Kullanım süresince belli aralıklarla doktorunuz sizi kontrollere çağıracaktır. Yumurtalar istenen olgunluğa ulaştığında atılımını kolaylaştıran bir iğne daha uygulanabilir. Daha sonra doktorunuzun size vereceği tarih ve saatte işlem yapılabilir.

Aşılama nasıl yapılır?

• Semen, döllenmeyi etkileyebilecek bazı maddeleri uzaklaştırmak için laboratuvar şartlarında hazırlanır veya “yıkanır”. Bu aynı zamanda spermi daha konsantre hale getirir.
  • Doktorunuz, uterusa(rahme) erişimi kolaylaştırmak için spekulum adı verilen özel bir aletle rahim ağzını görünür hale getirir. Vajinaya yerleştirilen özel, ince bir aletle rahim ağzından girilerek sperm uterusa enjekte edilir.
  • İşlem anestezi gerektirmez; kısa ve ağrısızdır.
  • İşlem sonrası belli bir süre yatar pozisyonda kalmanız önerilebilir.

Yan etkiler nelerdir?

Bazı kadınlar, işlemi takiben bir miktar kramp veya hafif kanama yaşayabilir.

İşlem steril bir şekilde yapıldığında, enfeksiyon riski minimumdur. Bununla birlikte, bir kadının işlemden sonra pelvik enfeksiyon veya iltihap geçirmesi mümkündür.

Tedavide doğurganlık ilaçlarının alınması, çoğul gebelik (ikiz,üçüz) olma olasılığını artırır.

Aşılama veya doğurganlık ilaçları almak bebekte herhangi bir anormalliğe neden olmamaktadır.

Ne kadar başarılı?

Tek seferde ortalama %20 gebelik şansı vardır.

Çoğul Gebelik Çoğul gebelik, ikiz, üçüz ya da daha fazla sayıda bebeğe gebe olma durumudur. Çoğul gebeliklerin sadece %1 ‘i üçüz veya daha fazlasıdır. ÇOĞUL

HPV ve Genital Siğiller Instagram’ da Gör Genital siğiller, cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyondur(CYBE).Tipik olarak hem erkek hem de kadınların cinsel organlarında oluşan deri kabartıları